:...Kecewa + Sakit Hati...:

Wednesday, October 03, 2012 2 Comments A+ a-

Kecewa...cmner nak luahkan erk...tp setahu aku la kan klau kecewa org boleh maksudkan sebagai satu perasaan yg tidak kesampaian or erti kata lain apa yg diharapkan tak seperti yang terjadi...but it's make me strong to be more strong...

Sakit hati....maksudnya perasaan terasa sakit bila seseorang mengecewakan kita...cthnya bila kita harapkan seseorang utk membantu tp dia x membantu pun tp dlm ms yg sama dia blh membantu org lain wlpn benda yg dibantu tu adalah patut dibantu juga pd orang yg dia x bantu tu...ayat berbelit2 ker??? hahaha...contohnya dia ahli dlm 2 projek yg dipegang, projek pertama dia senyap bila laporan dibentangkan n x da lgsg backup yg diberikan pd ahli projek no 1 tu, tp bila laporan projek ke-2 dibentangkan abis2san dia membantu n membackup...walhal ahlinya sama cuma ketua projek berbeza...adil kah????....

Mengajuk...meniru semula perlakuan, perbuatan mahupun percakapan seseorang...

Ketiga-tiga perkara diatas berlaku pd aku 2 hari nie...adakah aku semakin sensitif ...kdg2 terfikir adakah aku dah kacau kehidupan seseorang smpaikan aku terasa seperti ini atau mungkin ini hanya emosi aku semata2 atau mungkin jgk mmg (tabiat) azali lagi seseorang itu pd zmn ini huhuhu...semuanya berlaku berturut2...aku x minta dgn keadaan sekarang...sapa yg suka sakitkan...x da sapa yang suka...tp bila ditakdirkan sakit itu semua dugaan ALLAH pada hambanya...dan aku bersyukur sbb aku sakit sekurang2nya aku tahu ALLAH sayang pd aku dgn dugaan ini...

Tapi perlu ker kita sebagai kawan mengajuk, menggelakkan seseorang hny kerana perubahan yg sedikit/ sedang berlaku pd diri seseorang...sempurna sgtkan ANDA smpaikan berbuat begitu...n aku mungkin berdosa sbb aku terdoa yg buruk plak pd org yang mengajuk tu...sepatutnya aku x patut buat mcm tu...tp adakah sbb aku sakit hati??? adakah sbb aku x diajar utk berbuat mcm tu??? adakah aku bkn jenis suka dgn cara mcm tu??? adakah aku terlebih sensitif???semua bermain di fikiran aku...

Aku tahu aku x sempurna mana...tp as a friend aku harap sgt kawan2 sudi memahami tp aku salah...salah aku yg bkn sedikit tp almost 70%....hanya dlm 30% je aku rs blh dipercayai dan blh menerima kelemahan kawan2 yang ada...majoriti...diulangi MAJORITI nya aku rs tidak...aku tahu kalian amat sempurna di mata kawan2 lain...but sori to say...kita HAMBA ALLAH masih byk kelemahan yang ada...dan aku jua mengaku yg aku x sempurna...byk kelemahan dlm diri aku...byk yg perlu aku belajar terutama dlm menilai org...mungkin apa yg aku nilai ni salah tp itu apa yg aku rs skrg ini...

Ya...aku sedang mencari kekuatan diri utk tempoh semuanya skrg ini...aku berdoa sesungguhnya apa yg berlaku pasti ada rahmat dariNYA...aku bersyukur wlpn aku x sekaya "kawan2" aku, aku x sepandai "kawan2" aku, namum aku adlh aku...ciptaan allah yang mewujudkan diri aku seadanya...kebahagian aku di rumah yg melimpah ruah, rezeki anak2 aku dah suami yg dpt menyambung pelajaran semuanya membuatkan aku bertambah2 bersyukur...n aku bersyukur dan berdoa agar aku x tergolong dlm tabiat atau pelakuan "kawan" aku yg amat2 aku x suka....semoga aku dijauhkan sifat dan sikap itu...


^0^ ...Ya allah KAU berikan la kekuatan pd hambamu ini dlm menempuh semua dugaan dan rintangan yang akan KAU berikan...semoga semuanya dipermudahkan ameennn... ^0^

2 Komen

Write Komen
Amy
AUTHOR
October 3, 2012 at 8:51 PM delete

Amin... apa pun sabar byk2 k.. jgn pk sgt pasal 'kawan' tu.. dah tahu dia mcm mana, so lepas nie, pandai2 la serik dgn 'kawan' tu erk..

apapun, aku doakan ko semakin tabah menghadapi kerenah2 mereka semua..

**ps : sori, aku bz hari ni, tak sempat nk layan ko chat pg td..

Reply
avatar
asYDhia
AUTHOR
October 4, 2012 at 3:57 PM delete

No hal beb...aku ok dah ni...mls nak pendam lama2...jnj aku happy n masih ada kawan yg terbaik utk aku yg sudi terima seadaanya sapa aku....

Reply
avatar

~~ Tabung AsyDhia ~~