:...School Holiday - Seefood...:

Thursday, March 15, 2012 0 Comments A+ a-

Hujung minggu yg lalu aku alik ipoh utk tolong mak aku masak laksa...utk buat jamuan kat kem polis tmpt ayah tiri aku keja a.k.a ala2 Malam Gala untuk wife2 polis (PERKEP)....so mcm2 ragam la aku tgk time tu...terutamanya semua yg hadir mak2 org yg vogue n terkinja2...sori to say...tp abaikan la buat bertmbh dosa je sbb sepanjang mlm tu aku + akak n akak ipar aku masing2 membuat dosa hahahhaa...sbb mmg x sangka mak2 org tu byk benor bakat terpendamnya hehhehe....terutamanya adik ipar mak aku (nmpk alim soal agama bkn main tp menari menyanyi siap lenggok2 bdn lg )


keesokannya mak n ayah tiri aku sebulat suara belanja kami tgk cerita filem SEEFOOD utk 6 family termasuk anak2 (cucu mak aku la)
kredit: www.seefood-themovie.com


so kami semua bertolak around kul 11.30 pg dr umah so paking x da plak kat JJ ipoh tu..so kami ramai2 menapak dari Tesco ke JJ...sementara menunggu nak masuk wayang kul 1ptg tu kami lepak kejab kat food court dia...mcm2 gelagat anak buah aku...sikit2 tny bl nak masuk bagai...
 my lovely familys

 tokey sponsor besar punya

 anak dara yg x duduk diam

my hero yg kelayuan matanya

so sblm masuk pawagam, kami pakat ramai2 beli pop corn n mkn kat dlm tu....for me ni adalah kali pertama aku bw hero n heroin aku masuk...so tawakal je la apa yg berlaku kat dlm tu...tp alhamdullilah my heroin statik smpai abis cerita (sbb makanan dpn mata dia)...n my hero plak lena di penghujung cerita (sbb tetiba dia selsema kuat)


story seefood psl ikan jerung (maybe ikan belacak- sebab blh duduk 2 alam) yg nak membantu telor ikan yg diambil oleh manusia utk dibawa kembali ke laut...di dlm laut plak ada puak jahat (klau x silap aku mcm ketam batu ngan belut) yang nak menguasai laut tp x blh sbb ada ikan jerung besar warna biru (mcm gmbr atas tu) yg menjadi ketua la ibarat kata...


permulaan cerita ok...pertghan amat bosan sbb abg2 aku ckp ada yg nak tdo, borak2  + ayah tiri aku mmg betul2 dah terlelap hehehe...penghujung dia amat menarik sbb mcm x logik ikan berada di dlm tangki (mcm robot) n berlawan ngan manusia...yg plg x logik ayam lg kuat dr ikan2 yg berada dlm robot tu...apa pun grafik dia aku kasi 10 bintang sgt cantik...


so after this kami plan nak tgk wayang cerita ICE AGE 4, MADAGASCAR 3 yg lbh menarik pd  kami on April n Julai nnt insyallah...alik umah aku tukar seluar tetiba duit ni jatuh...

syiling baru


aku ingatkan token rupanya duit syiling 2012 yg baru ;p


^0^ alhamdullilah my kids ok sepanjang dlm wayang tu...x da adengan jerit2 atau nak lari kluar...pas ni leh tgk wayang lg tp off course cerita katon je la ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~