:..Perjumpaan Dengan Cikgu Asyraaf...:

Wednesday, March 28, 2012 0 Comments A+ a-

On Sunday dlm 4 ari yg lps…aku ngan my hubby p sekolah tadika my son…so smpai sana septtnya kul 2.00 ptg tp kami terlajak ckit…duduk dlm 5 minit cmtu teacher my son pun panggil kami…nama teacher dia TEACHER SYAFIQ…so dia pun tunjukla semua buku2 yg digunakan oleh my son…klau x silap ada la dlm 11 buku termasuk 1 report card (mcm sek rendah lak ada report card)…so pas tgk apa yg ptt, kami as parents kena la sign buku tu utk pastikan yg kami dah semak buku2 tu…so ni buku2 yg dia guna di sekolah…

Bila dpt buku2 ni aku tgk byknya dia kena buat rupanya...cmner la kan anak aku yg x pernah pegang buku or alat tulis buat kerja2 ni semua...so antara nasihat cikgu dia sepanjang my son 3 bln sekolah nie:
1. Asyraaf mula2 sek dia x nak pegang lgsg buku, alat tulis or any xtiviti
2. Akhir bln Jan br dia start ikut tp tgn keras utk pegang pensil
3. Nak bg tgn dia lembut pegang alat tulis, kena biasakan dia dgr tanah liat or any benda yg soft supaya jari jemari dia lembut (maklumla aku n hubby pun jarang tulis dah skrg nie)
4. Bykkan latihan kat rumah sbb takut nnt dia ketinggalan berbanding ngan budak2 lain yg more ok dr dia
5. Peka ngan persekitaran or perubahan anak (cthnya dia main gunting n aku mrh pdhal dia dh buat benda tu kat sek)
6. Rajin2 membantu cikgu mengemas kelas dan kawan2
7. Memberi kerjasama yg baik dlm persekitaran kelas, kawan2 n xtiviti sperti nyanyi or apa jua

So bila dgr cmtu aku yakin anak aku semakin ari semakin bijak utk menerima perubahan yg dia perlu dlm diri dr segi sekolah, belajar dan waktu bila dia duduk rumah...Alik dr tadika aku n hubby pun carila peralatan yg sesuai utk dia buat xtiviti kat umah...wlpn rabak duit kami tp tetap berbaloi...ni antara brg yg kami beli.




^0^ start from now kita blaja sama2 yer syg2 mak  ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~