:...I'm Hapy...:

Tuesday, March 27, 2012 2 Comments A+ a-

Entry ni khas aku tujukan kpd ayah anak2 aku a.k.a My Lovely Hubby…klau ada yg rs entry ni mengada2 I’m so sory...n sila jgn baca…

Tahun 2006…permulaan kerja for me n my hubby…but yg specialnya my hubby dah merasa 3 jenis kategori tempat ( tempat ke erk)..once abis blaja dia dpt keja kat swasta as programmer…n first gaji dia is for me (kami bertunang)…saat2 yg aku x kan lupakan…n aku rs mak dia sure mrh time tu…coz first gaji tp dah gatai nak tunang…

Lps masuk swasta around 3 bln dia apply lg keja…semi n full government…n finally dia dpt semi gomen di PJ one medical university yg ada…bila aku dpt full gomen dia x putus asa n alhamdullilah akhirnya dia di panggil utk interview n dia dpt masuk full gomen….n opis di Damansara but now transfer ke area putrajaya/cyberjaya…

Live with him so sweet for me…wlpn kdg2 kami ada bercakaran, bertingkah tutur kata…n yg pastinya aku akan sentiasa nak menang…n aku tau my hubby akan mengalah ngan aku….the working journey continues until dia kena pindah tempat but same opis…waktu tempoh 4 thn bekerja kdg2 dia berckp bila la dia nak merasa utk dpt APC (aku rs semua org maklum apa tu kan…) n as wife aku ckp sabar la ada rezeki x kemana…n he also always say bila la dia nak naik pangkat (sbb ada kawan2 dia genap 3 thn keja dpt naik dah)…n as usual aku as wife always say sabar…rezeki x kemana….

But aku bersyukur gile ngan ALLAH YG MAHA ESA…wlpn aku rs diberi dugaan yang kuat (ada satu tu) tp aku yakin DIA ttp x putus bg rezeki pd aku sekeluarga…dari kawin smpai la aku dpt 2 kids (sepasang)…rezeki yg aku rs amat2 la berharga…

Last week my hubby ckp ramai say tahniah kat dia…pelik gak dia ckp pdhal dia tau majlis APC tu akan berlangsung lusa nie but dia x terima pun apa2 surat jemputan…n aku as wife ttp ckp insyallah ada rezeki x kemana...jgn terlalu berharap takut kecewa…n on Monday aku dpt rskan sesuatu…aku plak yg excited terlebih…so aku msg my hubby tny dpt x surat…n my hubby ttp bls ngan kecewa (surat x da pun)…but dlm around kul 12 ++ tghari cmtu my hubby msg taip surat dah terima…

N mlm td aku tgk surat tu ati aku berbunga2..6 years keja akhirnya ada jgk pegawai atasan yg hargai hasil kerja suami aku…bertungkus lumus, balik lmbt (smpai kena mrh bini), pernah cuti di ipoh pun terpaksa alik sbb ada mslh n akhirnya impian my hubby tercapai on APC…

Aku harap impian kedua my hubby akan tercapai on naik pangkat plak…aku tau dia dah tunggu masa je Cuma x tau bila…aku hrp thn ni permulaan yg baik bt kita sekeluarga…apa pun TAHNIAH aling ucapkan pd abg….wlpn abg x baca blog ni selalu but aling kagum n bangga ngan abg…

Hope keja abg akan sentiasa success dimasa kini, akan dtg n selamanya…aminnnnn

^0^ TQ coz sudi menjadikan alg suri hidup abg n alg akan sentiasa berdoa supaya rezeki kita sekeluarga murah, kesihatan kita sekeluarga baik dan bahagian hingga akhirat...AMINNNN  ^0^

2 Komen

Write Komen
Amy
AUTHOR
March 27, 2012 at 4:28 PM delete

wah... tahniah2 utk am...
to am : pasni, lebih gigih la bekerja jer...
to pia : kalo am selalu kena outstation, kena redha je la.. dah nampak hasil pengorbanannye..

Reply
avatar
asYDhia
AUTHOR
March 27, 2012 at 4:52 PM delete

tp x kan aku asyik nak redho jer klau berminggu2 berbln2 nak kena outstation...apa la...bos2 silalah bertimbang rs yer

Reply
avatar

~~ Tabung AsyDhia ~~