:…Melawat Istana Negara Lama…:

Tuesday, May 29, 2012 0 Comments A+ a-

Hari sabtu yg indah....my sister sefamily mai umah aku pg tu...niat dia nak ajak kami berjln...so aku pun tetiba teringat psl Istana Negara Lama yg kat area nak ke Sg Besi tu....klau x silap aku kunjungan tu dibuka secara Percuma dari bulan Mei hingga 15 Jun 2012...so dr aku bw family akak aku melepak kat AEON (kat ipoh pun ada) baik aku bw diorg p cni sbb sepnjg aku dok KL dah nak masuk 6 years ni la pertama kali aku nk jejakkan kaki kat situ....

Lps pusing 3 round mencari jln (pdhal istana tu dah betul2 sebelah kanan kami huhuhu) akhirnya kami berjaya jejakkan kaki jgk nak tgk apa yg dipamerkan kat citu...n alhamdullilah ada paking utk kami...smpai2 my kids n my nephew dah x sbr nak masuk...laluan masuk ke istana tu klau ari2 xcersice sure leh kurus huhuhu...
dlm masa kami sesat kami lalu laluan mcm kawasan india n ternmpk patung nie (dr belakang) :)

Ni kawasan taman istana tu ada air pancut...sgt2 luas padang dia leh main bola sepak or golf... 
kami bergmbr dpn istana (maybe pintu utama masuk rumah)...kawasan ni x leh masuk...tp bila kami intai kat cermin kami nmpk perabot yg cntik2 ada dlm tu...tu psl dia x open kot :)


 Ni plak kawasan dlm ruang pameran tu...kasut kena bukak k sbb semuanya ada carpet....ni antara brg2 yg dipamerkan :) enjoy....







ni kawasan belakang istana lama nie....ada tasik kecik + jambatan mcm zmn dl2 kat area tu...
my kids n my nephews siap bekejaran dlm tu....expecially my daughter x nak lgsg dipegang nak merayap semua bahagian...siap kena tgkp dek abg dia lg hehehhe....





seblm alik kami tgkp gmbr kat dpn pintu masuk dia...

^0^  for the first time aku jejak kat cni...enjoy tp x brp ok sbb ingatkan ada pameran tmpt beradu ke bersantap ker...yg ada balai rong seri n beberapa gmbr yg ditgkp mcm kat atas tu...apa pun enjoy coz semua rakyat leh tgkp terutama utk mengenali YM Dipertuan AGONG kita sekarang nie...  ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~