:..Etika Menegur...:

Tuesday, April 24, 2012 0 Comments A+ a-

Dugaan demi dugaan aku kena tempuh…tp alhamdullilah ALLAH masih mengasihani aku dgn memberikan aku kekuatan yg cukup kuat utk aku hadapi wlpn tahap kesabaran aku dah smpai ke hidung untuk dikeluarkan sahaja….

Another perkara yg membuatkan aku bengang selepas apa yg berlaku pada minggu lps…skrg another perkara yg timbul plak…about etika berpakaian…x kisah la dimana ada berada tp etika berpakaian perlu ada…mencari2 makna sebenar etika berpakaian terjumpa blog ni

Tertarik dengan artikel dia…aku terfikir…bila seseorg pergi kerja x kira la government or swasta tp sure semua org nak cantik…dari segi pakaian, kasut mahupun make up (penampilan diri yg menarik + tertarik)…klau x tertarik ada ke org nak berckp or terpikat kat kita???

One of my opismate ada update dlm blog dia maksud WRAP dan COVER… so pendpt aku if someone nak tegur seseorang yg dia anggap memakai sprt di WRAP adalah elok kiranya menjemput org itu secara face 2 face...bkn apa at least ko akan mengenali knp org tersebut berpakaian seperti itu dr ko membuat tanggapan tanpa bertanya sendiri kpd empunya diri...


Really2 sad klau kata2 tersebut blh menyinggung perasaan org yg mendgr dr rakannya sendiri...x semua org akan WRAP bdn diorg...semua akan COVER...semua org yg beragama islam insyallah akan tau hukum hakam n mn benar n salah...i'm not very good in subject agama but aku tau mn yg perlu utk aku n also my family expecially  dlm menjaga maruah suami (bg kaum hawa yg sudah berkahwin)...tp ada setgh hubby mcm tidak kisah sekiranya wife kelihatan sprt di WRAP krn pd hubby itula kecantikan wife dia...n ada jgk hubby yg menegur wife sekiranya pakaian yg dipakai agak kelihatan WRAP walhal pakaian itu mmg muat pd dia suatu ketika dl...


Tidak semua org yg berpangkat besar mempunyai gaji yg besar tmbhan pulak klau keja x smpai 10 years...semua aset yg dimiliki memerlukan nilai utk dibayar...x semua org suka2 nak menonjolkan lemak2 tepu yg dia ada incase terpaksa...org gemuk pun tau bergaya jd knp nak disekat apa yg dia rs...slhkan golongan ini klau dia x berkemampuan utk membeli krn ada perkara lain lg yg perlu dititikberatkan cthnya mengutamakan anak2...


Amat beza seseorg itu sengaja berpakaian seperti di WRAP dgn tidak...apa pun sekiranya anda tidak berkenan di mata anda sesiapa pun yg berpakaian sprt itu...pandangan saya adalah lbh molek sekiranya dipanggil org tersebut...sekurang2 nya ia mungkin menjadikan anda semakin mengenali kawan itu dan sekaligus membuang tanggapan yg salah pd kawan tersebut...



^0^  Renung2kan la x semua org sengaja memakai secara WRAP...as friend wlpn ko pegawai sekali pun x salah klau sesekali rendahkan diri berbual utk kenali hati budi org lain ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~