:...My Hero...:

Monday, February 27, 2012 0 Comments A+ a-

Jumaat yg lepas mmg besar dugaan aku as a mother...dah la alik keja semuanya kena handle sorg2...ngan si adik yg mengada2 nak main taman n si abg yg semakin bijak berkata2...


ptg jumaat tu for the first time my son ilang dlm about 20 minit...bayangkan dlm masa mcm tu aku rs blh tercabut nyawa kejab....semuanya bermula bila dia kluar keta nak main taman...at the same time aku nak kluarkan stroller, beg2 n adik dia....aku dah terjerit2 suruh dia jgn p sana...alih2 dia stay kat motor ayah dia...


bila aku tgk dia kat citu sperti biasa aku pun punggah la brg2 tu....selesai semua aku toleh je dia dah x da...aku ingat dia kat taman permainan tu...tgk kat tmn dia x da jgk...sunyi sepi time tu...aku bergegas ke lobby lif...tgh lif 1 rosak 1 lg dah stop tingkat 3...aku x sedap ati...aku lari alik ke tmn ngan adik dia dlm stroller...intai2 x da...


at the same time aku dgr sayup2 suara dia kat tgkt atas...just aku x nmpk dia di aras mn...aku call hubby aku...masing2 lemah lutut...my hubby ckp dah la jln jem dia pulak bt cmtu...aku dh nangis2 gile time tu...adik dia pun nangis tp nk p taman bkn sbb abg dia ilang...


aku p alik ke lobby...tekan lif menuju ke tingkat 3...smpai sana x da org...aku dah terpanggil2 dia...pastu aku tekan dua2 button lif naik n turun...lif yg x rosak tu stop kat tgkt 3 utk ambik org yg turun...bila pintu lif bukak aku nmpk dia...aku dakap dia...aku mrh dia....serentak tu jgk dia nangis...nasib jiran cina aku baik n cam anak aku....


dia ckp anak aku cr aku...tp yg aku geram dia naik sorg2 dl...smpai umah bila aku tny dia...my son said "asyraaf dah pandai alik umah, asyraaf x takut pun"....so as mum pd ketika itu apa yg perlu aku buat...pukul bkn penyelesaian utk ajar dia....dah la pg tu aku dgr psl pemergian arwah kak ros...ptg diduga mcm nie lak...


smpai skrg aku fobia n ajar dia ms cuti tu...nama aku, nama my hubby n tingkat brp kami tinggal....at least klau org tny dia mampu jawab....


^0^ terima kasih Ya ALLAH krn ko serahkan kembali amanah KAU kepadaku utk dijaga...amat2 hargainya ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~