:..Miss Kak Ros...:

Monday, February 27, 2012 1 Comments A+ a-

First time aku keja on 2006...masuk2 aku x kenal ramai org...hanya ada sorg akak tu jer...but yg tu aku cerita nnt2 jer....almost on 2 years aku keja aku rapat ngan akak sorg nie Kak Rosmawati....x la rapat mn benornya...tp semakin close bila kami buat KIK sama2...n dia duduk kat umah slh sorg bos yg same place with me...kdg2 cuti kami berbls msg...n pernah aku buatkan dia mee goreng mamak khas utk dia siap ngan telo mata sekali..


akak nie dia lama2 jd lonely kat opis sbb semua geng dia dah pindah kluar...n klau x silap aku tahun 2009 awal dia minta tukar ke kelantan utk jg parents dia...hasilnya dia berjaya tukar ke sana...tp hubungan kami x putus...kdg2 aku msg dia n kdg2 aku ternanti2 dia kat FB untuk berchit chat tny kabar...


memandangkan my hubby org klate...raya 2009 aku sempat jenguk dia disana...wlpn time tu aku on the way alik ke ipoh semula...pd aku dia ok n nice person...just maybe kdg2 ada yg x berkenan di mata org...x semua manusia tu sempurna...mcm2 aku dgr cerita akak nie...but itu aku sekadar dgr x masuk dlm otak aku pun...


thn 2010 or 2011 dia beli keta...waktu tu dia cukup takut nak bw keta tu...tp alhamdullilah aku ada jgk bg kata2 kat dia...last yg aku dgr dia dah blh bw parents dia jln2 naik keta dia...n baru2 nie 24 februari pagi dlm around kul 10 pg...aku dgr kabar buruk ttg dia....seminggu seblm tu aku dikejutkan yg akak nie kena strok...minor strok...n dimaklumkan dah blh berckp....


but on that day, jumaat tu...aku dgr dia telah kembali ke rahmatullah...sgt2 terkejut ngan berita ni...tp aku kuatkan semangat utk x nangis wlpn dlm ati aku rs sayup gile...aku br cadang nak tgk dia bln 6 ni...aku nak alik sana time cuti sekolah...tp nmpknya hajat aku x sampai...


even until post ni ditulis aku masih teringat kat dia...bertmbh teringat bila aku pandai seluar yg dia bg kat aku n umah bos tu...kenangan2 dia aku akan simpan kemas...wlpn aku x serapat bff dia yg lain...





^0^ utk kak ros sayang...saya doakan akan diletakkan di golongan org yg beriman n allah ampun kan semua dosa akan even dosa saya terhadap akak....semoga akak tenang di sana ^0^

1 Komen:

Write Komen
Amy
AUTHOR
February 27, 2012 at 1:32 PM delete

amin.... sabar erk... yg datang tetap akan pegi...

Reply
avatar

~~ Tabung AsyDhia ~~