:...KembaLI SaKIt...:

Wednesday, September 28, 2011 0 Comments A+ a-

remember about my entry »»--(¯`...sakit-yang-berpanjangan...·'´¯)--««, aku ada mengadu yg lutut aku sakit gile...n baru2 ni lps 25hb ari tu, kesakitan tu kembali semula...pertama yg aku fikir maybe sbb faktor2 ni kot:


1. Berjln non stop di Care4 dan kedai2 runcit sbb cari barang keperluan utk open house adik bradik pd 25hb
2. 25hb dari kul 7.3 pg smpai la ke 11.30 mlm aku berdiri, berjalan, duduk kejab2 dari memasak, melayan tetamu hinggala mengemas apa yg patut
3. 26hb open opis aku plak yg non stop bergerak mkn, p jln2 unit lain lak


so aku simpulkan maybe aku byk berdiri n berjln kot + berat yg x kurang...until mlm td aku terfikir...knp keadaan "cuti" aku x sama mcm bulan slps aku berubat ari tu...dlm entry aku tu ada aku maklumkan yg my hubby nak jgk alik ipoh...


kami ambik keputusan utk iktiar dan ditakdirkan katanya aku ada terkena sesuatu yg dihantar oleh org lain...apa yg berlaku bila aku "cuti" pun dia tau cmner wlpn kehadiran "cuti" itu tiba pd waktunya...so aku dah berubat ari tu n katanya lg benda ni akan kembali semula sekiranya hamba allah ni tgk aku sihat mean that dia akan hantar kembali apa yg dia nak anta tu la (apa dia aku mls nak tau)


so pg td aku maklumkan pd my hubby psl hal "cuti" aku n sakit lutut aku...dlm ati aku, aku redho n pasrah klau ini la ditakdirkan pd aku...siapa hamba allah yg menghantar tu aku mls nak tau n mls nak ambik port cuma apa yg aku rs skrg nie...klau betulla benda ni atas kehadiran "benda" yang dihantar oleh hamba allah tu aku secara jujur2nya x kan halalkan apa jua perbuatan hamba allah tu...tanggung la sakitnya di akhirat kelak...


sekiranya sakit ini adlh disebabkan kehadiran mmg salah aku, aku akan cuba utk menyelesaikannya dengan cara sepatutnya maybe diet n mkn ubat urat serta minum susu huhuhu...but sakit ini sama mcm 2 month ago...bila duduk lama sure payah nak bangun


^0^ ya allah ko kuatkan la semangat aku utk tempoh uji dariMU ini...aku redho n pasrah dlm masa yg sama akan ku usaha supaya sakit ini tidak berpanjangan aminnnn ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~