:..A LonG WeeKeND.....:

Monday, September 12, 2011 0 Comments A+ a-

Ari ni br masuk keja setlh almost 2 week cuti dari 27/8 - 11/9...bln ni rsnya blh dihitung brp ari aku keja...tp nk buat cmner kan...


Pertama-tama: 
Selamat ari raya pada semua umat islam di muka bumi ALLAH ini...sepanjang minggu ari raya aku dilanda sakit perut + CB (Cirit birit)...bkn aku sorg je tp anak2 comel aku pun dilanda sakit yg sama...yg pelik apa yg family aku mkn semua aku mkn...tp aku yg kena yg lain ok je termasuk my hubby...bertambah pelik my daughter just drink milk n bubur ayam je pun dilanda sakit yg sama...tp alhamdullilah semua dah sihat sekrg ni just selsema + batuk je x baik lg...


secondly:
ari raya pertama aku dikejutkan dengan berita yg my father in law masuk spital...so my hubby pun tergesa2 nak alik ke KB (padahal plan raya kedua ke KB) tp nak buat cmner urusan allah semuanya...so my parents pun ikut serta...alik mlm tu jugak smpai sana dlm kul 1.30pg...nak masuk spital dah sah2 x leh kan so kami tdo dl... 


keesokkannya kami p lawat ayah n my hubby ambik duty jg ayah dia smpai la ke ari khamis tghari...sbb on friday kami dah nak alik (rancang naik keja n nak cuti alik)... ptg khamis tu kami ke rantau panjang...cian lak kat mak n ayah tiri aku dah la ikut kitaorg tp x dpt berjln...so ptg tu smpai mlm kami bw diorg...ada lah brg yg aku shop termasuk my hubby...


esoknya on friday b4 alik kami singgah tgk kondisi ayah...tetap sama tanpa sebarang pergerakan + tindak balas...lps jenguk kami mkn n alik ke ipoh semula...


part yg plg menyakitkan ati aku bila my hubby story yg one of mak mertua abg ipar aku ada persoalkan mn my hubby on thursday evening...adik bradik dia baik punya backup ckp hubby aku alik sbb dah 1 ari suntuk jaga..tp blh makcik bermulut lebar ni ckp..."dah tau ayah tu sakit dtg jenguk kejab..ni x dtg lgsg".... betapa bengangnya aku mendengar apa yg hubby aku story...aku pun ngan lantangnyer "pandainya dia ckp erk...dia tau x org smpai terus jg ayah...ngan sorg pun x da call tny ayah tu cmner...ambik alih ke apa smapai ke tghari...abis anak dia tu baik sgt ker...x jenguk lgsg pak mertua tu baik la...makin tua makin mulut mcm #$%^&*(&" .... 


tp my hubby baik punya tenangkan aku...so aku ckp x pe we will see apa jd kat ayah nnt n apa anak dia buat...n terbukti anak dia mmg x jenguk ayah mertua aku...even menantu dia (abg my hubby) pun dilarang menjaga ayah... ni ke cth yg bagus utk sorg emak pd anaknya...sgt bgs pada aku klau anak2 dia buat alik kat dia...


then the journey pun bermula bila aku kembali ke KL...semua baju aku basuh siap2 sbb ati x brp sedap...n apa yg kami standbykan akhirnya berlaku...


thirdly:
akhirnya ayah mertua aku dijemput menhadap illahi pada 05 september kul 05 pg...berita yg kami dpt on 0530 pg...so lps siap2 kemas apa yg patut...kami post anak2 ke ipoh minta mak aku jd (sbb kondisi anak x brp sihat) dah ini memudahkan urusan kami melihat ayah...


alhamdullilah kami smpai dlm kul 2.40 ptg di tanah perkuburan bukit marak...n yg pastinya my hubby sempat melihat sedikit wajah ayahnya seblm ditutupi dengan tanah...tetiba aku sebak coz ingatan masa arwah ayah aku berlalu di depan mata aku...


almost 4 days jugak kami di sana menguruskan kenduri tahlil n apa yg perlu...now i'm very tired dan menjadi biskut lemau sbb 2 minggu x keja...n my hubby nmpknya kuat berbanding dengan maknya dl..


^0^ now my hubby dah jd yatim piatu...hope dia kuat semangat n sama2 kami berusaha menjadi anak2 yg terbaik buat mak ayah kami disana...amin ^0^



~~ Tabung AsyDhia ~~