:...My Son Journey at School...:

Tuesday, January 10, 2012 1 Comments A+ a-

Dulu ms umur 3thn++, my son sibuk nk sekolah...katanya nak p sekolah, cari la sekolah, nak pakai tie la semua...skrg bila dah sekolah sgt2 la liat nak ke sekolah...

Day 1 (04 jan 12) - really2 xcited nak school...x nangis pun wlpn aku wait until kul 9 jer...kul 4.30ptg aku dah terpacak kat dpn sek ambik dia...sgt hapy muka dia sbb nak alik...tp aku wait coz byr yuran jan + ambik beg sekolah dia...bila srh tdo mlm tu x nak n always say x nak p sek...tny cikgu mrh ke my son geleng kepala...

Day 2 (05 jan 12) - sgtla liat nak srh bangun...but seret jgk ke bilik air...smpai sek dia dah pesan, mak stay with him...tp smpai bila...aku melangkah kluar dr muka pintu sek aku tgk muka dia dah berlinangan air mata + muka kecian gile...finally aku menangis...smpai la my hubby dpt utk tenteramkan dia...aku call my sis, punyala aku kena mrh sbb kecian kat anak...my sis say klau anak aku umur 4thn blh la aku seret dia alik but now is 5years nak x nak aku kena telan jgk...dlm 1/2 jam aku dgr dia nangis smbil jerit nak ayah dia...tp niat kena teruskan kul 9pg aku cabut....tp still aku ambik kul 4.30ptg

Day 3 (06 jan 12) - sama jgk dia nangis tp x lama dlm 15 minit cmtu (maybe ada cikgu yg mrh dia kot) tp alik dr sek aku ambik lmbt dlm kul 5.10ptg cmtu (coz wait my hubby betulkan motor dia)...alik tu dia ckp dia blaja A besar hheee...

Day 4 (09 jan 12) - kerana aku dah start keja, so aku kelam kabut anta dia...ms anta dia x nangis so ok la kot time tu...sbb my son pun terus je masuk klas n aku cabut cepat2 sbb nak keja punch card lak...nsb smpai opis x lmbt (wlpn time tu dah kul 8)...tp my son nangis ptg lak...sbb dia dok wait2 aku x ambik2 dia....

Day 5 (10 jan 12:today) - pg2 dah melalak x nak p sek...aku tau sbb apa...dia x nak bgn tdo...syg kat tdo dia...sbb smpai sek ok je x  nangis...hope ptg ni pun dia x nangis la...coz aku akan ambik dia cam semlm...

^0^ ari ni anak mak blaja apa lak erk...jgnla nangis2 k...nak pandai kena la sek...klau la mak leh buka tadika...asyraaf lak x nak dgr ckp mak ;p ^0^

1 Komen:

Write Komen
Amy
AUTHOR
January 11, 2012 at 8:55 AM delete

ChaiYoookk asyraf. mula2 jer sedih nk g sekolah.. lama2 ok la tu.. Sementara nk dpt kawan... ;)

Reply
avatar

~~ Tabung AsyDhia ~~