:...KuaTKan La KesaBAran Ku YA ALLAH..:

Friday, December 02, 2011 0 Comments A+ a-

ati ku pg2 lagi dah panas...saat ni x nak update apa xtiviti anak2...nak cerita apa yg berlaku dlm opis aku nie...lokasi plg popular adalah PANTRY...kenal pantry???? 


ni sekadar gmbr hiasan...tq en google


klau la pantry opis aku secantik ini...sure ari2 aku jd auntie cleaner...smlm ada sorg minah ni p beli air kat bwh...so dia p cicah la biskut keping dia ngan air tu...smpai la ke tghari air tu menjd air yg sgt cantik di dalam MUGnya...tanpa perasaan....diulangi TANPA PERASAAN (kasi merah ckit) dia tinggalkan je cmtu kat atas meja pantry tu...so org2 yg mkn tghari kena la alihkan MUG dia tu ke tempat lain (krn mengganggu gugat org nak guna meja tu)


smpai la ke ptg smlm MUG tu camtu jer...nsb aku tny baki air dlm bungkusan tu nak ke idak klau x smpai ke pg ni la kot statik kat atas pantry tu...n pg td smpai 2 opis aku dah buang mn yg perlu n satukan mn yg x dibasuh lagi....termasuk yg dia punya....


pas dia p beli air n mkanan di kafe pg ni...aku terus tegur "nnt basuh nie jgn dok biar jer"...tp ckp mcm mencurah di daun keladi lak...blh pas mkn dia bla cmtu jer...bekas makanan x buang, MUG tu masih x basuh...mn sikap tgjwb dia erk...nak kata budak ko dah kawin dah jd mak budak pun...


bkn sekali tp dah byk kali...kdg2 aku terfikir cmne ko kat umah erk...x kan pas ko mkn ko tinggal cmtu jer...cerita bkn main pom pang bagai....jgn muka cantik tp sikap ko yg 1 tu x cantik...come on la u dah besar dah...klau cmni la sikapnya jgn salahkan org lain klau menegur ko...jgn x leh terima teguran lak...


kul brp tah td ms aku taip entry ni aku perasan dia br p buang bekas n.lemak + basuh kot MUG dia tu...yg lain masih tinggal kat situ...tp aku ingat last ayat aku kat org2 yg ada di pantry tu..."jgn smpai 1 day nnt saya letak terus atas meja dia"...kata nak kena ikut 5s...nak bersih tp ko semakkan kawasan org...dah pandai guna bersihkan la...bkn org lainnya sisa ko punya jgk...harap berubah la cik adik ooiii...u are big enough to think all simple thing like this...keja2 cmni ari2 ko buat kat umah melainkan hubby ko yg tlg buat keja rumah tu aku no komen...


^0^ pd hamba allah ni...mmg aku berniat nak melatah kat cni...really2 tension ngan sikap ko...u not a small kid yg perlu org lain kemaskan utk ko...cuba anggap tu dpur rumah ko...mcm tu ke sikap ko kat umah...klau muka cantik make sure juga sikap tu pun cantik org pun sayang....pd hamba allah nie...aku mohon maaf klau luahkan kat cni...n hope ko terima cerita aku kat atas tu as teguran yg membina...cuba2 la ubah perangai jgn smpai org x suka ko nnt...n sorry klau ada ayat aku yg blh buat ko melenting... ^0^

~~ Tabung AsyDhia ~~