:...AKU Rs MarAh SgT2....:

Tuesday, July 05, 2011 4 Comments A+ a-

Finally....akhirnya aku dpt gak alik ke KB (kg my hubby) wlpn x lama around 3 ari 2 mlm cmtu atas tiket utk menziarah ayahanda hubby yg x sihat...lokasi penginapan di umah abg ipar ku di Lagenda Inn (taman lagenda)...

Asal plan alik ke KB on friday night tp autobot bertukar plan bertukar ke pagi sabtu yg suci lagi hening...journey sgtla lama ku rskan...dari umah around kul 8am menuju ke klang (2 destinasi) sblm my hubby terpaksa berpatah alik ke KL (menuju ke tol gombak) pdhal umah aku ngan tol gombak x smpai 10 minit huhuhuhu...demi adik bradik rela kami layanzzzzzzz....


akhirnya setelah smpai area gombak first thing bubur anak kena beli (my daughter almost 1 year) nak mamam + her bro...then the journey pun bermula...ati waktu tu ok lg just bosan ngan bebelan my sis in law berkaitan ngan her family...just listen n last2 aku tertido...sedar2 dah smpai area mn tah my hubby say klau la dpt mkn sesuatu (i know dia lapa time tu)...

smpai area mn aku x pasti, my hubby berhentikan keta betul2 depan makcik jual keropok+pisang goreng...tp ayat yg paling membuatkan aku x suka...."buat apa berhenti...x da apa makcik tu jual...lain kali nak berhenti bgtau jgn nak behenti ikut suka jer" ... time tu klau x silap aku dlm kul 4 ke 5 ptg rsnya...

sebagai pemandu of course la kdg2 kita kena menguyah utk ilangkan boring+letih+ngantok...sbb semua pemandu lain2 caranya...penumpang senang ckp sbb blh tdo smpai tiba di destinasi pun x pe...serentak ngan itu ayat poyo aku jd terfikir...my hubby driver korang ke smpai nak berhenti singgah di mana pun kena tny tau la dok sit blkg...

my hubby terus x jd singgah n teruskan smpai la ke kg...tp destinasi yg diorg nak blh singgah erk...so mlm tu kami jenguk ayah smpai la ke ari ahad tu...apa jd ari ahad aku crt part lain sbb akan menambahkan lg rs marah ku...

then isnin tu flight masa perjlnan kami delay...of course rs sakit ati yg sgt2...dlm around kul 12.30 tghari, perjalanan pun bermula...2 destinasi kami berhenti krn membeli apa yg dirskan perlu beli (sbb x tau bila alik KB lagi)...then smpai la area bentong around kul 7mlm...b4 that my hubby ckp lapa (sbb dr tghari smpai la kul 7 mlm x mkn apa2 pun)...

so aku ckp kat area masjid bentong b4 masuk highway tu ada org jual keropok + kuih...behenti la klau nak...another ayat aku dgr "x da apa jual kat cni la...x kenyang2 ke perut tu"...tersentak aku dgr n muka hubby aku terus berubah...lgsg x berhenti...

dlm ati mmg aku x puas ati...rs mcm kuli jer...ambik anta berjemput siap smpai depan umah tp itu yg my hubby dpt...rs betul2 cam driver...lps anta penumpang alik(2 destinasi di klang) ...otw alik KL (our house) aku membebel sepanjang jln...nada suara hny my hubby n anak2 je tau..sgt2 la mrh...

salahkah klau my hubby nak berhenti membeli sesuatu utk alas perut + utk menghilangkan rs ngantok dia...slh ker my hubby nak membeli sesuatu pakai duit dia...adakah kami ni driver, kami ni kuli ker???? kami naik keta sapa benornya....mmg rs serik seseriknya...

semua pun klau blh nak smpai umah cpt...tp terfikir x kami lg lambat smpai umah...plan isnin nk rehat di rumah wlpn smpai ptg sbb today nak keja tp lain jdnya...terfikir x penat kami lg byk dr penat anda huhuhuhu... ;(

i hate that journey...pasni rsnya baik alik sendiri (my own family) nak berhenti, nak bertolak kul brp ikut our plan...x yah wait org, x yah sakit ati...happy my family

 ...p/s: andai ditakdirkan my sis in law baca la artikal nie...harap cuba la mengerti perasaan kami as adik pd you all...n cuba mengerti x semua drive tu sama...cuma fhm situasi si pemandu...cuma fhm apa yg kami rs...maaf andai story ni menimbulkan kemarahan pd my sis in law...i'm sori tp ini la isi hati saya sebagai adik..rs x dihargai malah rs mcm seorg pemandu mengikut arahan...

^0^ sedih sgt bila diperlakukan mcm tu ^0^

4 Komen

Write Komen
Amy
AUTHOR
July 5, 2011 at 12:50 PM delete

wow... relex2... memang la tak patut.. ikut je la, apa org buat.. nama pun 'tumpang'. lain la kalau namanya 'tong-tong', tu kira len... hahahahaa...

Reply
avatar
asYDhia
AUTHOR
July 5, 2011 at 12:58 PM delete

mmg la tong2 mie...tong2 minyak...tp x kan la smpai apa hubby aku nk mkn pun x leh...ini x adil tau x...geram aku huhuhu

Reply
avatar
erne
AUTHOR
July 6, 2011 at 10:37 AM delete

err...nk marah jugak..kitorang balik kelate pun 3-4 kali brenti..makan smyg mandikan nuha..huhu..kalo xbrenti tak tahu la cmana..patutnya kita kena galakkan driver brenti supaya dpt rehat jap..tak la penat sgt..huhu

Reply
avatar
asYDhia
AUTHOR
July 6, 2011 at 11:43 AM delete

tah la erne...really2 mad n sad...tp nak buat cmner telan je la kita kan adik, diorgkan kakak...but lps nie biar jd cmner pun aku rela drive sendiri alik KB (tanpa diorg)...cepat ke lambat smpai ker janji ati aku x sakit...

Reply
avatar

~~ Tabung AsyDhia ~~